Arbeitsblätter zum Herunterladen

3.9.11

Baśnie braci Grimm

Już od dawna byłam zainteresowana prawdziwymi wersjami baśni braci Grimm, ale jakoś zawsze brakowało mi czasu, żeby je przeczytać. W końcu postanowiłam to zrobić. Każdy chyba wie, że rozpowszechnione wersje różnią się nieraz znacznie od baśni spisanych przez braci Grimm. W nich jest bowiem niemal na porządku dziennym odcinanie sobie palców u rąk, wydłubywanie oczu, odcinanie pięt. Bardzo częstym motywem jest również kanibalizm. Czytając prawdziwe wersje, uświadomiłam sobie też, że niektóre baśnie już znałam, ale nie wiedziałam, że spisali je bracia Grimm. Tematyką baśni zajmowałam się już w mojej pracy magisterskiej, dlatego tym więcej radości dało mi odkrywanie czegoś nowego. Na pierwszy ogień pójdzie popularny Aschenputtel, czyli Kopciuszek.

Żeby lepiej zrozumieć, kupiłam sobie następujące książki:




Nie mogłoby się oczywiście obejść bez książek Maxa Lüthiego, który bardzo dużo zajmował się tematyką baśni:



(wszystkie zdjęcia: amazon.de)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz